Що робити, щоб не попастися на хитрощі кібермародерів
В популярних месенджерах та соцмережах кібермародери під виглядом міжнародних організацій, соціальної платформи єДопомога, порталу державних послуг Дія, відомих українських брендів тощо пропонують громадянам, що постраждали від війни, отримати грошову допомогу.
Якщо хтось вам пропонує отримати грошову допомогу через чат-бот, — це шахрайська схема! Якщо для отримання допомоги потрібно сплатити державне мито — це також шахрайська схема, оскільки під час отримання допомоги державне мито не сплачується.
Будьте уважними до деталей під час введення своїх персональних даних, паролів, карткових реквізитів. Завжди звертайте увагу на доменне ім’я та зону сайту.
Купувати в Інтернеті вигідно, але стережіться шахраїв!
Кібершахраї виманюють у громадян грошові кошти, карткові реквізити та облікові записи онлайн-банкінгу.
Поради користувачам OLX: Що робити?
Користуючись послугами торгових онлайн-майданчиків або дошок оголошень, не йдіть у месенджери, листуйтесь лише в чаті сервісу.
Лише номер картки! — Пам’ятайте, для отримання будь-якого переказу на вашу картку достатньо надати покупцеві (відправнику грошей) лише її номер.
Три речі, які вам ніколи не запропонує зробити дійсний співробітник банку або мобільного оператора:
Пам’ятайте, у разі шахрайської операцій банк блокує рух коштів на картці, і сам клієнт телефонує для розблокування, називаючи кодове слово та надаючи персональну інформацію для віддаленої ідентифікації; зворотна ситуація — це шахрайство.
На ваш акаунт була подана скарга. Будь ласка, підтвердить Ваш обліковий запис в Телеграм.
Кібермародери зламують акаунти користувачів у Facebook, Instagram, Telegram, Viber тощо для подальшої розсилки повідомлень з проханням позичити грошей, поширення шкідливого програмного забезпечення та дезиінформації.
Двофакторна автентифікація (2ФА) не захистить ваш акаунт на 100%, – втім, від більшості поширених скамів вона допоможе.
Створюйте складні та унікальні паролі. Складні – це з літерами, цифрами та спеціальними символами. Пароль повинен бути унікальним та не містити персональної інформації про Вас.
Перевіряйте електронну пошту та SMS. Коли ви реєструєтеся у соціальній мережі або месенджері, то прив’язуєте до облікового запису свій e-mail та телефон, на які сервіси надсилають автоматичне повідомлення про вхід до облікового запису з нового пристрою.